Au început dezbaterile în Parlament pe proiectele Legilor Educației. PSD a depus 790 de amendamente, cele mai multe și cele mai pertinente, și sperăm ca în curând cât mai multe dintre acestea vor fi adoptate pentru binele învățământului românesc.”Sunt o susținătoare a învățământului pedagogic din Câmpulung și din România. Iar PSD se opune propunerii ministrului liberal al Educației de desființare, practic, a liceelor pedagogice.”
Proiectele de legi elaborate de actualul ministru liberal al Educaței vizează în mod direct și învățământul pedagogic și prevăd eliminarea specializării de „#învățător” din oferta educațională a colegiilor pedagogice și înlocuirea acestei specializări cu specializarea “pedagogia învățământului primar”. Totodată, același proiect de lege condiționează absolvenții de învățământ pedagogic de absolvirea studiilor superioare pentru a se putea titulariza pe un post din învățământul primar. Cu alte cuvinte, un absolvent de #învățământ pedagogic nu se poate titulariza pe un post în învățământul primar decât după ce va absolvi studii superioare de licență.
Ceea ce este nedrept, căci, spre comparație, un absolvent al specializării educator-puericultor poate ocupa un post în învățământul primar sau ante-școlar!
Ar fi o lovitură devastatoare pentru învățământul #pedagogic, un exponent de seamă al acestuia fiind și Colegiul National Pedagogic „Carol I” Campulung Muscel din Câmpulung!
Sunt o susținătoare a învățământului pedagogic din Câmpulung și din România. Iar PSD se opune propunerii ministrului liberal al Educației de desființare, practic, a liceelor pedagogice.
Din acest punct de vedere, cel mai important amendament la Legile Educației pe care îl susține PSD este următorul:
““𝐏𝐫𝐢𝐧 𝐚𝐛𝐬𝐨𝐥𝐯𝐢𝐫𝐞𝐚 𝐜𝐮 𝐝𝐢𝐩𝐥𝐨𝐦𝐚̆ 𝐚 𝐬𝐩𝐞𝐜𝐢𝐚𝐥𝐢𝐳𝐚̆𝐫𝐢𝐢 𝐢̂𝐧𝐯𝐚̆𝐭̦𝐚̆𝐭𝐨𝐫, 𝐞𝐝𝐮𝐜𝐚𝐭𝐨𝐫-𝐩𝐮𝐞𝐫𝐢𝐜𝐮𝐥𝐭𝐨𝐫 𝐝𝐢𝐧 𝐜𝐚𝐝𝐫𝐮𝐥 𝐟𝐢𝐥𝐢𝐞𝐫𝐞𝐢 𝐯𝐨𝐜𝐚𝐭̧𝐢𝐨𝐧𝐚𝐥𝐞, 𝐩𝐫𝐨𝐟𝐢𝐥 𝐩𝐞𝐝𝐚𝐠𝐨𝐠𝐢𝐜, 𝐬𝐞 𝐜𝐨𝐧𝐬𝐢𝐝𝐞𝐫𝐚̆ 𝐢̂𝐧𝐝𝐞𝐩𝐥𝐢𝐧𝐢𝐭𝐞 𝐜𝐨𝐧𝐝𝐢𝐭̧𝐢𝐢𝐥𝐞 𝐝𝐞 𝐟𝐨𝐫𝐦𝐚𝐫𝐞 𝐩𝐬𝐢𝐡𝐨𝐩𝐞𝐝𝐚𝐠𝐨𝐠𝐢𝐜𝐚̆ 𝐬̧𝐢 𝐝𝐞 𝐜𝐚𝐥𝐢𝐟𝐢𝐜𝐚𝐫𝐞 𝐧𝐞𝐜𝐞𝐬𝐚𝐫𝐞 𝐨𝐜𝐮𝐩𝐚̆𝐫𝐢𝐢 𝐟𝐮𝐧𝐜𝐭̧𝐢𝐞𝐢 𝐝𝐢𝐝𝐚𝐜𝐭𝐢𝐜𝐞 𝐝𝐞 𝐢̂𝐧𝐯𝐚̆𝐭̦𝐚̆𝐭𝐨𝐫, 𝐞𝐝𝐮𝐜𝐚𝐭𝐨𝐫-𝐩𝐮𝐞𝐫𝐢𝐜𝐮𝐥𝐭𝐨𝐫, 𝐞𝐝𝐮𝐜𝐚𝐭𝐨𝐫 𝐞𝐝𝐮𝐜𝐚𝐭̧𝐢𝐞 𝐭𝐢𝐦𝐩𝐮𝐫𝐢𝐞, 𝐞𝐝𝐮𝐜𝐚𝐭𝐨𝐚𝐫𝐞/ 𝐞𝐝𝐮𝐜𝐚𝐭𝐨𝐫.”.”.
Schimbarea modului de formare a învățătorilor nu este o soluție, mai ales în condițiile lipsei acute de profesori dedicați!
Importanța, tradiția, rolul liceelor pedagogice, și cu atât mai mult al Colegiului din Câmpulung, nu mai trebuie demonstrate.
Mai mult, majoritatea absolvenților de Colegiul Pedagogic din Câmpulung urmează cu succes cursurile universitare. Ceea ce nu ar trebui să însemne renunțarea la specializarea timpurie prin liceele și colegiile pedagogice. Dimpotrivă, acestea ar trebui consolidate, valorificându-se punctele lor forte: practica pedagogică, rezultatele la examenele de titularizare, calitatea pregătirii profesionale a acestor absolvenți.
Foto: În vizită la Colegiul Național “Carol I” din Câmpulung. Discuții utile cu directorul #Gheorghe_Radu