Guvernul condus de premierul Marcel Ciolacu, modernizarea infrastructurii din județul #Argeș.
După semnarea recentă a contractului de retehnologizare a Amenajării Hidrotehnice Vidraru, o altă investiție majoră va fi derulată în munții Făgăraș. Mai precis, Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a anunțat azi începerea forajelor geotehnice pentru modernizarea Transfăgărășanului (DN7C). Conducerea PSD Argeș a făcut demersurile necesare, subliniind importanța strategică a acestui drum spectaculos atât din punct de vedere al transportului, cât și din punct de vedere turistic.
”Modernizarea Transfăgărășanului este un obiectiv major al PSD Argeș și mă bucur că am găsit deschiderea necesară la ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, și la premierul Marcel Ciolacu. Deja s-au făcut lucrări de reabilitare a părții carosabile pe 35 de kilometri din #Transfăgărășan, urmând să aibă loc asfaltări și în acest an. Lucrările pentru care au început astăzi forajele vor permite atingerea unui obiectiv mult dorit de noi și de mediul de afaceri, dar și de turiști – menținerea Transfăgărășanului deschis o cât mai mare perioadă de timp prin reducerea sau chiar eliminarea riscului producerii de avalanșe.”, a declarat Ion Mînzînă, președintele Consiliului Județean și al PSD Argeș.
Firma de proiectare Rutier Conex XXI a început elaborarea Studiului de Fezabilitate pe 1 aprilie 2024, având la dispoziție 12 luni pentru finalizarea acestuia. Studiul va oferi soluțiile tehnice necesare pentru a menține DN 7C deschis pe tot parcursul anului, facilitând astfel accesul permanent pe acest drum spectaculos. Finanțarea acestui proiect este asigurată în proporție de 40% din Programul Transport.
Soluții propuse pentru #modernizare:
Construirea de copertine de protecție din beton pentru a preveni căderile de pietre și avalanșele.
Instalarea panourilor digitale de informare la intrările pe Transfăgărășan (Curtea de Argeș și Cârțișoara) care vor afișa informații despre locurile de parcare disponibile și condițiile meteo.
Amenajarea unor zone de parcare cu spații dedicate comercianților.
Crearea unor puncte de belvedere pentru turiști.
Îmbunătățirea siguranței rutiere prin măsuri specifice, inclusiv închiderea sigură a tunelului de la Bâlea Lac.
Obiectivul principal este acela ca tronsonul de altitudine Piscu Negru-Bâlea Lac-Bâlea Cascadă să rămână deschis pe tot parcursul anului, în ciuda riscurilor de zăpadă abundentă și avalanșe.